ייצוג נפגעי עבירה

חוק זכויות נפגעי עבירה, התשס"א – 2001, מעניק לנפגעי עבירה מגוון זכויות הנוגעות להליך פלילי. נפגע עבירה הוא מי שנפגע במישרין מעבירה, למשל עבירת אלימות ואיומים, פגיעה מינית, ואף מי שנפגע במישרין מעבירת רכוש.
ייצוג נפגעי עבירה
אם העבירה גרמה למותו של אדם, את זכויותיו כנפגע עבירה יוכל לממש בן/בת משפחה בהתאם לסדר הקדימות הבא: בני זוג, ילדים, הורים ואחים; ובהעדרם של כל אלה – מי שהיה אפוטרופסו של נפגע העבירה בעת מותו. חשוב לדעת, אופי העבירה שבוצעה כלפי נפגע העבירה, משפיע על היקף הזכויות שקיימות לו. למשל, נפגעי עבירה בעבירות אלימות חמורה ועבירות מין, זכאים לסל רחב יותר של זכויות בהליך הפלילי. מעבר לחוק זכויות נפגעי עבירה, חשוב לדעת שכל מי שהגיש תלונה במשטרה על עבירה פלילית וקיבל הודעה שהוחלט שלא לחקור או שלא להעמיד לדין, רשאי להגיש ערר בפני הגורם שנתן את ההחלטה, תוך 60 ימים לאחר שנמסרה לו הודעה על כך. על אף שמדובר בחוק ובזכויות שקיימות לנפגע עבירה, המציאות מלמדת שנפגעי עבירה שמיוצגים על ידי עורך דין מנוסים, הם אלה שמצליחים לעמוד על מלוא זכויותיהם שניתנו על פי חוק ולמצותן. ייצוג נפגע עבירה מצריך מגוון כישורים, מקצועיות ורגישות. רק עורך דין פלילי מנוסה ידע לתת את המענה הנכון לצרכי נפגע העבירה.

נפגעי עבירה

על פניו אפשר לומר בעצם שהתחום של ייצוג נפגעי עבירה הוא התחום שבו פועלים כל עורכי הדין. יחד עם זאת, בשפה המשפטית המקצועית אין זה מדויק ומדובר בתחום ספציפי שבו אנשים מרגישים שנעשה כלפיהם עוול ולכן הם יפנו לעורך דין שעוסק בתחום זה כדי להבין לעומק האם התחושות שלהם נכונות והאם יש דרך משפטית שבה הם יכולים להשיג לעצמם את הצדק. לא כל עורך דין עוסק בתחום זה ויש חשיבות לכך שיהיה מדובר בעורך דין בעל ניסיון רב ככל האפשר במשפט הפלילי, מה שיבטיח שהוא יידע בדיוק מה לעשות ואיך לייצג כל לקוח שפונה אליו.

מהו בעצם התחום הספציפי של ייצוג נפגעי עבירה?

ייצוג נפגעי עבירה הוא ייצוג בהתאם לחוק זכויות נפגעי עבירה ובדרך כלל כולל ייצוג של נפגע העבירה אל מול רשויות החוק והתביעה. ייצוג נפגע העבירה בא להבטיח את מיצוי מלוא זכויותיו של נפגע העבירה בהליך הפלילי.

איך יודעים לבחור את עורך הדין הנכון והמתאים?

התחום של ייצוג נפגעי עבירה נכלל תחת המשפט הפלילי ולכן כאשר מחפשים עורך דין בתחום זה שרוצים לקבל ממנו ייעוץ אישי או לשכור את השירותים שלו לייצוג מלא צריך קודם כל לפנות לעורכי דין פליליים וכמובן לשים לב שהם אכן מציעים את השירות המדובר. לא כל עורך דין עוסק במשפט הפלילי ולא כל עורך דין פלילי גם מייצג מפגעי עבירה. יש עורכי דין שעוסקים בהתמחויות ספציפיות וצריך לדעת את זה מראש.

מחפשים ייצוג בהיותכם נפגעי עבירה? מוזמנים לפנות למשרד עו"ד אסף כרמונה, משרד מוכר ומוביל במשפט הפלילי ותקבלו ייעוץ פרטני מקצועי המבוסס על ניסיון רב בתחום.

עורך דין נפגעי עבירה

נפגעי עבירה יכולים למצוא את עצמם לאחר שנפלו קורבן להרבה מאד סוגים של עבירות או מקרים בתחומי המשפט הפלילי. אף פעם לא יהיה מדובר במצב נוח או נעים וצריך לדעת אל איזה עורך דין צריך לפנות על מנת לקבל מענה מקצועי וכמובן את חוות הדעת המבוססת על ניסיון רב ככל האפשר. עורך דין נפגעי עבירה הוא הכתובת ומדובר בהתמחות שנכללת תחת ההתמחות במשפט הפלילי. לעורך דין זה תהיה הכרות מעמיקה ויסודית עם מגוון רחב של נושאים או מקרים והוא יוכל לייעץ או לייצג ייצוג מלא את הלקוחות שנפלו קורבן לסוגים שונים של מקרים.

איך בוחרים עורך דין נפגעי עבירה?

כמו בנושאים אחרים שבהם ייתכן ויהיה צורך בשירותים משפטיים מתקדמים ומקצועיים חשוב מאד לשים לב להתמחות הספציפית של עורך הדין בתחום המדובר. לא כל עורך דין הוא גם עורך דין נפגעי עבירה ולכן חשוב להתעמק בעניין זה על מנת לוודא שאכן עורך הדין שפונים אליו יהיה הנכון והמתאים ביותר עבור טיפול מסור ויסודי במקרה שעל הפרק. יש חשיבות גבוהה לניסיון רב ככל האפשר שיש לו במקרים דומים, מה שיבטיח שהוא יכיר היטב את ההתנהלות של הגורמים המקצועיים וזה בהחלט יכול לסייע לו בבניית אסטרטגיית הייצוג של כל לקוח שפונה אליו.

להיות מיוצגים ולדעת שיש מי שדואג לכל הדברים החשובים

כאשר מוצאים ובוחרים עורך דין נפגעי עבירה אפשר להיות רגועים ולדעת שיש מי שידאג לכל העניינים וכמובן לאינטרסים והזכויות של הלקוחות שלו. הוא יידע מה הכי כדאי לעשות בכל שלב, יבין את המשמעות של התהליך המדובר וכמובן ינקוט בכל הפעולות העומדות לרשותו כדי לסייע ללקוח שלו ולסיים את הטיפול במקרה כאשר ידו של הלקוח שלו על העליונה. מכאן החשיבות של בחירת עורך דין בצורה מושכלת ושימת לב לניסיון והידע שיש לו.

נפגעת מעבירה שבוצעה כנגדכם? פנו למשרד עו"ד אסף כרמונה וקבלו ייעוץ משפטי פרטני על פי המקרה הספציפי שלכם עם ניסיון רב ואסטרטגיית פעולה שתתאים לכם.

 

שתף את תחום ההתמחות

השארת תגובה

אודות המשרד

משרד עורכי דין אסף כרמונה, הינו משרד שמתמחה במשפט פלילי וצווארון לבן, החל במתן ייעוץ וייצוג בהליכי חקירה ומעצר, וכלה בניהול הליכים פליליים, פשוטים ומורכבים כאחד. 

תחומי התמחות

עקבו אחריי

דילוג לתוכן