הטרדה מינית היא עניין שיש לו גם התייחסות משפטית וגם שילוב עם תחושות סובייקטיביות. כל אדם ירגיש אחרת כאשר ידברו אליו או ירמזו רמיזות מיניות ומהסיבה הזאת מדובר בעניין משמעותי ומורכב מאד. בשנים האחרונות בזכות תנועות שמעלות את הנושא הזה למקום גבוה בסדר היום הציבורי והחברתי ניתן יותר בקלות לדווח או להתלונן על המקרים האלה ולקבל גיבוי מהסובבים. אמנם יש עוד הרבה עבודה לעשות וחשוב מאד גם לקבל ייעוץ פרטני של עורך דין הטרדה מינית על מנת להבין בדיוק מה קרה ואיך צריך לפעול. בשנים האחרונות יש גם תחושה של שליחות, של מתלוננים שמספקים השראה לאחרים או אחרות.

התפקיד המשמעותי של עורך דין הטרדה מינית

ברגע האמת לא תמיד יודעים או מבינים שמה שקרה כעת הוא אכן הטרדה מינית. זו יכולה להיות אמירה לא נעימה, חדירה לנושאים פרטיים או חדירה פיזית למרחב האישי, זו יכולה להיות רמיזה בעלת אופי מיני או אמירה מפורשת וברורה וכמובן שיתכן והיה מגע פיזי של ממש. חשוב מאד לפנות כמה שיותר מהר אל עורך דין הטרדה מינית על מנת לשטוח בפניו את כל מה שקרה, לספר על השתלשלות העניינים וכך להבין ממנו איך יהיה הכי נכון להתמודד עם העניין ומה הכי כדאי לעשות.

החשיבות של מודעות גבוהה להטרדות מיניות

כל אדם, בכל גיל, מגדר או עיסוק צריך להרגיש בטוח כשהוא נמצא בסביבה ציבורית או משותפת. אף אדם לא צריך לחשוש שמא הוא יהווה קורבן להטרדה מינית או לכל סוג אחר של הטרדה. יחסים בין אנשים צריכים להיות יחסים שנובעים מתוך רצון הדדי, הסכמות הדדיות וגם הצבת גבולות ברורים שמתאימים לכל הצדדים. עורך דין הטרדה מינית הוא הכתובת המקצועית לקבל ממנה ייעוץ במידה ויש חשש שהגבולות נחצו ורוצים להבין בדיוק מה אומר החוק בנוגע למקרה זה או אחר.

במשרד עורכי הדין אסף כרמונה עוסקים במשפט הפלילי ובתוך זה גם בתחום המורכב והמאתגר של הטרדות מיניות.

דילוג לתוכן