אדם שנעצר בגין חשד לביצוע עבירה חמורה או פשע יהפוך מחשוד לנאשם כאשר ראיות מפלילות יצביעו עליו ויתחזק החשד שאכן הוא זה שביצע את העבירה המדוברת. בחלק מהמקרים יתכן ובמקביל להגשת כתב האישום, יוגש כנגד הנאשם גם בקשה  למעצר עד תום ההליכים, כלומר מעצר עד לסיום ההליכים המשפטיים. חשוב לדעת שבמקרים כאלה ישנה חובה שנאשם יהיה מיוצג על ידי עורך דין צמוד שייצג אותו.

המשמעות הפלילית של בקשת מעצר עד תום ההליכים

כאשר מוגשת בקשה על ידי התביעה המשטרתית או על ידי פרקליטות המדינה לצורך מעצר עד תום ההליכים מדובר כבר בשלב מתקדם, בסיומה של החקירה והמשטרתית וכאשר התביעה הגיעה למסקנה שקיימות די ראיות להגשת כתב אישום.  בשלב הזה, עורך הדין שמלווה את הנאשם ומייצג אותו, יוכל לעיין בחומרי החקירה ולטעון טענות בפני בית המשפט על בסיס חומר החקירה.

החשיבות של כל שלב ושלב

כל שלב בהליך פלילי חשוב ומשמעותי וכמובן שגם ההגדרות של כל מה שקורה. יש הבדל מהותי בין נאשם שהוגש נגדו כתב אישום בהליך רגיל, לבין נאשם שהוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. ייצוג מלא על ידי עורך דין פלילי מנוסה הוא לא מותרות ולא עניין להתלבט לגביו אלא חובה של ממש.

מחפשים עורך דין פלילי? פנו למשרד עו"ד אסף כרמונה, משרד עם מוניטין מעולים, ניסיון רב ו-ותק של הרבה שנים בתחום.

מעצר בית עד תום ההליכים

התביעה המשטרתית או פרקליטות המדינה יכולות להגיש בקשה לעצור נאשם עד תום ההליכים נגדו. מדובר בשלב מקביל לשלב הגשת כתב אישום. במידה ואין חשש שהנאשם יברח או שינסה להתחמק ממתן הדין – ניתן לאפשר מעצר בית עד תום ההליכים, על מנת שלא להכביד על תאי המעצר או שלא לגרום לעוול נפשי עבור העצור. עדיין יחולו עליו לא מעט הגבלות חופש או תנועה, אך זה עדיף ממעצר מאחורי סורג ובריח.

המשמעות של מעצר בית עד תום ההליכים

המצב של מעצר בית עד תום ההליכים עלול להיות מתעתע. מצד אחד – הנאשם מגיע למקום שהוא מכיר ומתקבל הרושם שהוא חופשי ומשוחרר אך בעצם אין הדבר כך, שכן חלות עליו מגבלות בנוגע לתנועה, לרדיוס מסוים שהוא יכול להגיע אליו או לאנשים שהוא רשאי או לא רשאי להיפגש איתם.

הכרות עם מונחים שקשורים לחקירה פלילית

לכל מושג שקשור למשפט הפלילי ולחקירת משטרה שמתנהלת בכל עניין שהוא יש משמעות וחשיבות. מכאן נובע ההכרח להיות מיוצגים על ידי עורך דין פלילי שלא רק מסביר את הפירוש עצמו של המושג אלא גם את המשמעות שלו מבחינת הלקוח הספציפי שבו מדובר. מעצר בית עד תום ההליכים הוא עניין משמעותי שצריך לדעת איך להתמודד איתו, מה מותר ומה אסור ועורך הדין יעשה כל מה שהוא יכול כדי לסייע ללקוח שלו בצורה מותאמת לסיטואציה.

במשרד עו"ד אסף כרמונה עוסקים במשפט פלילי ומציעים מגוון רחב של שירותי ייעוץ או ייצוג מלא בהתאמה אישית לכל לקוח ובמקצועיות גבוהה.

דילוג לתוכן