​ייעוץ לפני חקירה פלילית וייצוג במהלך החקירה

נחקרים רבים אינם יודעים זאת, אך חקירה פלילית נחשבת לאחד מהשלבים הקריטיים בהליך פלילי.
ייעוץ לפני חקירה
בתיקים פליליים רבים, גרסת החשוד היא זו שתקבע את גורל התיק. טעויות שנחקר מבצע בשלב החקירה, יהיו קשות לתיקון בהמשך ויהיו לאותן טעויות, השפעה על תוצאות ההליך הפלילי. בשלב החקירה, למשטרה יש הרבה מאוד שיטות ואמצעים להפעיל לחץ על נחקר בכל מיני דרכים ומניפולציות. ברוב המקרים מדובר בשיטות חקירה לגיטימיות שמטרתן לגרום לחשוד להפליל את עצמו בחקירה. כתובע פלילי שקרא אין-ספור גרסאות של חשודים בחקירה, אני יכול לומר בביטחון כמעט מוחלט שלגרסה טובה ונכונה של חשוד, בשלבים הראשונים של החקירה, יש השפעה אדירה על מהלך החקירה ועל תוצאותיה לטובת החשוד. ייעוץ לפני ובמהלך חקירה פלילית הוא בעל חשיבות עצומה לנחקר. גם נחקרים שבטוחים שלא עשו דבר ורוצים לזעוק את חפותם, עשויים לספק גרסה לא נכונה שתסבך אותם. הרוב המוחלט של הנחקרים, אם לא כולם, אינם בקיאים בהליך הפלילי ובניתוח העבירות, בזכויות שמגיעות להם, והם אינם יכולים לראות את התמונה הגדולה. ישנה חשיבות עצומה להתייעץ עם עורך דין פלילי ומנוסה, בטרם החקירה.

ייעוץ לפני חקירה

חקירה במשטרה היא מעמד לא פשוט ולא תמיד אנשים מצליחים להתמודד איתו בהצלחה. לא תמיד הם יודעים לקראת מה הם הולכים, הם לא תמיד מודעים לזכויות שלהם ובשל חוסר הידע הם עלולים גם לענות על שאלות שעלולות לסכן אותם ושיתכן שהחוקרים כלל לא מורשים לשאול. ייעוץ לפני חקירה הוא שירות שניתן מצד עורכי דין פליליים והמטרה שלו היא להכין את הנחקר כך שיגיע לחקירה ויוכל לענות על השאלות בביטחון מלא. הוא יידע מה הזכויות שלו, יידע מה מותר ומה אסור לשאול אותו וגם יבין את ההשלכות של החקירה עצמה.

המשמעות הקריטית של ייעוץ לפני חקירה

בדומה להגעה לראיון עבודה או לכל סיטואציה שלא מכירים ויש לה משמעות גורלית כך גם הדבר עם ייעוץ לפני חקירה. חוקרי המשטרה רוצים לפענח פשע שקרה והם לא בוחלים באמצעים. יש אינספור עדויות ודיווחים על ניצול של חוסר הידע מצד הנחקרים והחוקרים בהחלט עושים שימוש לרעה בסמכות שיש להם בעת מילוי תפקידם. כאשר הנחקר יבין שהם לא פעלו כשורה – יתכן ויהיה זה מאוחר מדי כדי לתקן את הנזק שאולי נגרם לו. מכאן שעדיף לפנות לפני החקירה לעורך דין פלילי בעל ידע וניסיון שיכין את הנחקר ויסייע לו להבין לקראת מה הוא הולך ומה בדיוק עומד לקרות.

להגיע לחקירה ולהחזיק את המושכות

אין סיבה ששום אדם ירגיש שהוא נמצא בעמדת נחיתות רק בגלל שהוא מוזמן לחקירה במשטרה. יתכן והוא בעצמו נאשם בעבירה על החוק או בפשע שבוצע, יכול להיות שהוא היה עד למקרה שקרה וגם יכול להיות שיהיה מדובר בחקירה תחת אזהרה, כלומר שכבר יש נגדו ראיות של ממש. כך או כך – בכל אחת מהדוגמאות האלה קבלת ייעוץ לפני חקירה אינה מותרות אלא חובה של ממש ובזכות הייעוץ הזה הנחקר יידע בדיוק מה עומד לקרות ויידע איך אמורים להתייחס אליו.

זומנתם לחקירה במשטרה? פנו למשרד עו"ד אסף כרמונה וקבלו את המידע הרלוונטי לחקירה שאתם עומדים בפניה.

שתף את תחום ההתמחות

השארת תגובה

אודות המשרד

משרד עורכי דין אסף כרמונה, הינו משרד שמתמחה במשפט פלילי וצווארון לבן, החל במתן ייעוץ וייצוג בהליכי חקירה ומעצר, וכלה בניהול הליכים פליליים, פשוטים ומורכבים כאחד. 

תחומי התמחות

עקבו אחריי

דילוג לתוכן