המשטרה בישראל רשאית לעצור אדם בגין עבירה או פשע שביצע אך אין לעצור אותו ליותר מ- 24 שעות. כדי להשאיר אדם במעצר יותר מיממה יש צורך בקבלת צו מבית המשפט ובכל מקרה ההארכה תתבצע מיום ליום על פי חומרי החקירה הנתונים בידיהם של השוטרים או החוקרים. כך מוגדרת הארכת מעצר ימים. המשטרה תבקש את הארכת המעצר רק במידה ויש בידיה הוכחות שיש בכך צורך או במידה ויהיה עליה להשלים את פעולת החקירה. כך או כך וללא קשר לעבירה המדוברת – העצור רשאי ליצור קשר עם עורך הדין שלו במהלך המעצר ויש ליידע אותו בכך על מנת שיחליט מה לעשות.

ההגדרה המפורשת של הארכת מעצר ימים וההתמודדות איתה

כאמור, לא בכדי המשטרה תרצה להאריך את המעצר של מי מהעצורים וכנראה שתהיה לה סיבה לכך. כנראה שחומרי החקירה יהיו כאלה שבגינם אולי יושגו ממצאים מפלילים ומהסיבה הזאת יהיה צורך להשאיר במעצר וכך למצות את כל כיווני החקירה. הארכת מעצר ימים מאפשרת את זה למשטרה ולכן חשוב מאד לעדכן בכך את עורך הדין שמלווה את העצור. המשמעות של הארכה זו היא שיתכן שהאשמה המדוברת תגיע לכדי הגשת כתב אישום והחוקרים צריכים עוד פרק זמן כזה או אחר על מנת להשלים את החקירה ולקבל נקודת מבט רחבה יותר בנוגע למקרה המדובר.

החשיבות של קבלת ייעוץ מעורך דין פלילי מנוסה

כאמור – לכל עצור יש את הזכות הבסיסית ליצור קשר עם עורך דין כדי לקבל ממנו ייעוץ אישי ופרטני בנוגע למעצר ובנוגע לעבירה שבוצעה ובגינה הוא נעצר. במידה ועל הפרק עומדת הארכת מעצר ימים עורך הדין יידע מה לעשות ואיך לפעול על מנת לדאוג ללקוח שלו בצורה הטובה והמתאימה ביותר על פי הנסיבות הספציפיות של המקרה ושל המעצר. לכל לקוח כזה צריך לתת יחס אישי ופרטני.

עורך הדין אסף כרמונה הוא עורך דין פלילי מנוסה בעל ותק רב שנים ומומלץ לפנות אליו כדי לקבל כל סוג של ייעוץ בנושאים פליליים.

הארכת מעצר ימים

דילוג לתוכן