אין זה פשוט להיות סניגור במהלך משפט פלילי ועל עורך הדין מוטלת אחריות כבדה. במידה ולאחר הגשת כתב האישום הסנגור מצליח למצוא טענות אשר בגינן יש לשקול מחדש את האישומים כנגד הלקוח שלו, הוא יכול להגיש בקשת ביטול כתב אישום. התביעה יכולה לבחון את הראיות החדשות או את הטענות של עורך הדין ולהסכים לביטול ויש גם אפשרות להציג טיעונים בפני השופט ויש בסמכותו לאשר את הביטול גם ללא קבלת הסכמה ממערך התביעה. מדובר בהישג שיכול להתפרש כמשמעותי מאד, שכן יש בו כדי להודות שיתכן והאישום אינו נכון או מדויק ולכן צריך לבחון מהתחלה את כל התיק.

המשמעות של ביטול כתב אישום

כאמור – אם כתב אישום הוא ההוכחה לכך שאכן יש ראיות או טיעונים שמוכיחים שאכן יש דברים בגו והאישומים המיוחסים לנאשם אכן נכונים, הרי שכאשר מתקבל ביטול כתב אישום המשמעות היא הפוכה – למרות שהוגש קודם לכן כתב האישום כעת יש ראיות או טיעונים חדשים ששופכים אור חדש על המקרה כולו ומאפשרים לבחון אותו מחדש מכיוון אחר שבו יתקבלו מסקנות אחרות. התוצאה של ביטול כתב אישום היא סגירת התיק הפלילי כנגד הנאשם או זיכויו, תלוי בשלב של ההליך הפלילי. 

החשיבות של עבודה עם עורך דין פלילי צמוד

על מנת להגיש בקשה לצורך ביטול כתב אישום צריך לבצע עבודה מאומצת ומקצועית של עריכת דין ומכאן החשיבות של לא להתפשר על עורך דין פלילי מעולה ומנוסה. עורך דין כזה יהיה הדמות שיכולה לעשות את ההבדל ולסייע ללקוח למצות את הדין או לסיים מוקדם בהרבה את ההליך המשפטי המתנהל כנגדו. עבירות פליליות יכולות לחרוץ גורלות וכך גם הליך משפטי פלילי ולכן עורך הדין חייב להיות כזה שמכיר את התחום ויהיה בעל ניסיון ורעיונות לסייע לכל לקוח בכל מקרה.

דרוש לכם ייעוץ במשפט פלילי? הכתובת שלכם היא משרד עורכי הדין אסף כרמונה, עם ניסיון רב בתחום, ידע נרחב ומקצועיות גבוהה.

דילוג לתוכן